EVUS - En vågad ungdomssida - EVUS - En vågad ungdomssida
     -    -    -    -    -     -     -  

Kommer man som minderårig in på krogen?

2010-11-07 @ 21:28:31

Vi har gjort en undersökning på 3 olika krogar, barer eller klubbar för att se om man som minderårig kommer in som minderårig. Nedanför följer resultaten...


Krog 1 - En klubb där mestadels ungdomar samlas för att dricka och dansa.
Jag kom in, men de kollade leg på alla. Klarade den delen och gick in för att sätta mig. Hann inte ta något att dricka innan någon som funnits på krogen berättat att jag var minderårig. Vakterna körde ut mig och ringde polisen. Jag fick ingen bra kväll av detta, så för mig var det inte kul! Säkerheten var inte heller någe vidare.




Krog 2 - En utekrog där alla åldrar är välkomna. Finns en bar med för de över 18.
Som vem som helst kom jag in och satt mig. En kompis som är 18+ köpte in cider till oss. Därefter en till beställning, sedan gick jag med till baren och hämtade. Dom varken frågade om ålder eller ville se legitimation. Hade möjlighet att bli riktigt full om jag ville. Säkerheten var på botten.

 

 

Krog 3 - en pizzeria där man kan beställa öl till mat tex.
Efter att kompisen som är 18+ köpt in en öl utan legg går jag och köper en cider. Hinner öppna denna och dricka ett par klunkar tills personalen kommer och ber om legitimation. När jag påpekar att jag inte har den med erbjuder dom pengar tillbaka för cidern, men med en mycket dryg attityd. Jag blev irriterad på att dom inte frågade direkt i kassan. Men ändå dom som vinner säkerheten för de var dom enda som frågade.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen hit till EVUS -
En vågad ungdomssida!


Vi gör olika uppdrag och försöker hålla dom på en nivå så de kan rubriceras under "vågat." Det är alltid olika uppdrag, men endast sånt
som rör sig kring en tonårings vardag.

Vi riktar oss till alla tonåringar. Vi är trötta på grupperingar!
Alla ska känna sig varmt välkomna här. Oavsett kön, ålder, bakgrund eller stil.

Kontakt: [email protected]


bloglovin